Etusivu Osallistu Liity hätäviestiverkostoon

Liity hätäviestiverkostoon

Kun jokainen hetki on tärkeä, Amnestyn pikavetoomuskirjoittajat kaikkialla maailmassa tarttuvat toimeen. Tekstiviesti on nopein tapa toimia hädässä olevan ihmisen puolesta.

Hätäviestiverkoston kautta vetoomukset lähtevät matkaan viimeistään 72 tunnin kuluessa. Kun kidutus, teloitus ja muut vakavat ihmisoikeusloukkaukset uhkaavat, olemme valmiina. Mitä useampi on mukana, sitä merkittävämpi on hätäviestiverkoston voima. Tule mukaan!

Tule mukaan ja liity hätäviestiverkostoon!

Tekstaa ”vetoomus liity etunimi sukunimi” numeroon 16499

Esimerkki: VETOOMUS LIITY VEERA VIRTANEN

Hätäviestiverkoston jäsenenä saat enintään 20 vetoomuspyyntöä vuodessa ja osallistut vastaamalla viestiin (sekä viestin vastaanotto että lähettäminen 0,90€/viesti).Vuodessa maksat enintään 36€ ja kuukaudessa keskimäärin 3€.

Amnesty vie vetoomuksesi perille

Allekirjoitettuasi vetoomuksen toimitamme sen perille tilanteen mukaisella nopeudella, kaikkialle maailmaan. Amnesty välittää hyvän uutisen sinulle tekstiviestillä. Palvelu toimii Telian, DNA:n, Elisan ja Saunalahden liittymillä.

Usein kysyttyjä kysymyksiä hätäviestiverkostosta.

Onnistuimme – Ali Feruz on vapaa!

Ihmisoikeusaktivisti, toimittaja ja avoimen homoseksuaali Ali Feruz pidätettiin vuosi sitten maaliskuussa ja vielä kesällä häntä uhkasi pakkopalautus Uzbekistaniin, jossa homoseksuaalisuus on rikos. Venäjällä syntynyt Uzbekistaninin kansalainen Feruz työskenteli ennen pidätystään Novaja Gazetan toimittajana ja käsitteli jutuissaan muun muassa Keski-Aasian siirtolaisten työoloja.

Elokuussa Moskovan kaupungin tuomioistuin peruutti päätöksen palautuksesta Uzbekistaniin, mutta päätti pitää Feruzin vangittuna Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen käsittelyn ajaksi. Nyt Ali Feruz on kuitenkin vapaa ja lentokentällä Moskovassa jättämässä Venäjän taakseen!

Kiitos kaikille SMS-vetoomuksen allekirjoittaneille ja työtämme tukeneille!