Etusivu Hyvät uutiset Pakolaisneuvonta pelastuu!

Pakolaisneuvonta pelastuu!

Kiitos kaikkien keräykseemme osallistuneiden lahjoittajien, hätäkeräys Pakolaisneuvonnan pelastamiseksi saavutti ja ylitti 50 000 euron tavoitteensa! Yhdessä keräsimme marraskuun aikana 70 790 euroa ja onnistuimme varmistamaan, että Pakolaisneuvonnan tärkeä työ jatkuu.

Pakolaisneuvonta joutui edellisen hallituksen tekemien leikkausten vuoksi pahoihin talousvaikeuksiin, ja uuden hallituksen ensi vuodelle lupaamat parannukset näkyvät vasta viiveellä. Pakolaisneuvonta selviää hätäkeräyksen avulla tästä vuodesta, mutta kokonaan vaara ei vielä ole ohi.

En voi korostaa tarpeeksi, miten suuri asia tämän keräyksen onnistuminen on heille, jotka eivät ilman lakiapua saa rakkaimpiaan, puolisoa ja lapsia, kanssaan turvaan Suomeen. Se on suuri asia ihmiskaupan uhreille, joita Pakolaisneuvonnan väsymätön työ auttaa. Ja niille kotimaassaan vainotuille ihmisille, joiden ensimmäinen turvapaikkapuhuttelu on tehty ilman asiantuntevaa lakiapua, ja olennaisia turvapaikan saamiseen vaikuttavia asioita on jäänyt kertomatta.

Kaikille heille Pakolaisneuvonnan lakiapu voi antaa mahdollisuuden aloittaa uusi ja turvallinen elämä Suomessa. Ja kiitos hätäkeräykseen osallistuneille, tämä työ saa jatkua!

Hätäkeräys Pakolaisneuvonnan pelastamiseksi antaa toivoa paremmasta tulevaisuudesta apua tarvitseville. Uskon, että tulevaisuudessa yhä useampi turvapaikanhakija saa inhimillistä ja oikeudenmukaista kohtelua.

On vaikea sanoin kuvailla, miltä antamanne rahallinen ja henkinen tuki on täällä Pakolaisneuvonnan toimistolla tuntunut. Apunne ansiosta pystymme nyt keskittymään työhömme eli ihmisten auttamiseen. Teidän ansiostanne meillä on mahdollisuus rakentaa työllemme pohjaa, jotta voimme jatkaa ihmisoikeuksien puolustamista hallitusten päätöksistä huolimatta. Kiitos.” Pakolaisneuvonnan toiminnanjohtaja Pia Lindfors

Teksti: Saara Manelius. Kirjoittaja toimii Amnestyn Suomen osaston viestintäpäällikkönä

Jos haluat tukea työtämme pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden oikeuksien puolesta, tee lahjoitus.