Etusivu Tiedote Video: Paleface riimittelee vihapuhetta vastaan

Video: Paleface riimittelee vihapuhetta vastaan

Vihaa lietsovat puheet ovat muuttumassa teoiksi, todetaan Amnestyn tänään julkaistussa vuosiraportissa. Paleface teki sanoituksen Amnestyn videoon ja kannustaa puolustamaan ihmisoikeuksia yhdessä.

”Me halutaan hallitukset ihmisoikeuksien puolelle. Ei enää tahroja kollektiiviselle omalletunnolle”, Paleface riimittelee videolla.

Artisti kertoo, että hän haluaa olla tukemassa Amnestyn toimintaa, koska järjestö on etulinjassa globaalissa ihmisoikeustyössä.

”Amnesty pystyy luomaan todellista muutospainetta. Pitkäjännitteinen duuni paremman maailman puolesta kannattaa ja saavuttaa tuloksia. Taistelu jatkuu!” Paleface kertoo syistään lähteä videontekoon mukaan.

Video on katsottavissa YouTubessa: https://youtu.be/2XUnK51Nnp8.

Kappaleen alkuperäisen, englanninkielisen tekstin on tehnyt brittirunoilija Anthony Anaxagouroun. Videon on tuottanut Amnesty International.

Amnesty International julkaisi keskiviikkona 22.2. kattavan arvion ihmisoikeuksien tilasta ympäri maailmaa. Vuosiraportti käsittelee yhteensä 159 maan tilannetta. Raportissa kritisoidaan myös Suomea mm. turvapaikkapolitiikan kiristyksistä ja naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisten palveluiden riittämättömyydestä.

Raportista lisää Amnestyn sivuilla: https://www.amnesty.fi/vastakkainasettelun-politiikka-uhkaa-romuttaa-ihmisoikeudet/